سفر به ارومیه
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 434
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 211
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 211
:: بازدید ماه : 314
:: بازدید سال : 384
:: بازدید کلی : 1264
نویسنده : tikban
دو شنبه 17 شهريور 1399

شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و بزرگترین شهر آن است که در غرب دریاچه ارومیه قرار دارد. ارومیه به عنوان یکی از 19 شهر تاریخی ایران در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و با عنوان «پاریس ایران» نیز شناخته می‌شود. ارومیه با بیش از 3000 سال قدمت، قدیمی‌ترین شهر در منطقه شمال غرب ایران محسوب می‌شود. در ارومیه پارک‌ها و روستاهای ساحلی توریستی بسیاری وجود دارد که در حاشیه دریاچه ارومیه قرار دارند. پارک ساعت ارومیه که قدیمی‌ترین پارک این شهر است در اوایل دوران پهلوی ساخته شده است. پارک اللر باغی (پارک گل‌ها) در کنار شهرچای یا همان رودخانه شهر واقع شده و بزرگ‌ترین پارک ارومیه است.

حدود 90 درصد جمعیت ارومیه را ترک‌های آذربایجانی تشکیل می‌دهند. از دیگر اقوامی که در ارومیه زندگی می‌کنند می‌توان به کردها، ارامنه، آشوری‌ها و فارسی‌ زبانان اشاره کرد. ارومیه به عنوان شهری با نخستین بیمارستان مدرن کشور، نخستین مرکز آموزش پزشکی، نخستین شبکه محلی تلویزیونی، نخستین نشریه محلی ایران، پایتخت والیبال ایران و دومین شهر پرترافیک ایران شناخته می‌شود.

ارومیه با داشتن دشت‌های وسیع و حاصل خیز، کوه‌های سر به فلک کشیده، هوای ملایم و سالم، رودهای پر آب، تاکستان‌ها که در این مورد زبانزد هستند، باغ‌های متنوع میوه، مراتع و جنگل‌های سرسبز، جلگه‌ها، دامنه‌های پر از گل‌های وحشی با تنوع بی‌نظیر و سواحل زیبا، با قابلیت‌های درمانی- تفریحی یکی از زیباترین و خوش آب ‌و هواترین مناطق ایران به شمار می‌رود.

آب و هوای ارومیه

استان آذربایجان غربی و مرکز آن ارومیه یکی از مناطق کوهستانی کشور است که توپوگرافی متنوع و گسترده‌ای دارد. کوه‌های مرتفع پوشیده از برف در سرتاسر این شهر از شمال به جنوب کشیده شده‌اند. بخش عمده‌ای از آب دریاچه ارومیه، گسل عظیم خوی و دو رود کلوی نیز حاصل ذوب برف این کو‌ه‌ها هستند. ارومیه عمدتا تحت تاثیر جریان‌های هوای مرطوب اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار دارد و باعث سرد و خنک شدن آن منطقه می‌شود که زمستان‌های بسیار سرد را در این منطقه مدیون حضور این برف‌ها و دامنه‌های گسترده کوه ها می‌باشیم. ولی در برخی از ماه‌های زمستان توده هوای سردی از طرف شمال، هوای مدیترانه‌ای آن را متاثر کرده و موجب کاهش قابل توجه دما می‌شود. براساس داده‌های آماری ایستگاه‌های هواشناسی ارومیه متوسط درجه حرارت از 9.4 تا 16 درجه سانتیگراد بوده است.

همچنین شهر ارومیه تابستان‌های گرمی دارد، با این حال جزو زیباترین و خوش آب‌ و هواترین مناطق ایران محسوب می‌شود.

جا‌‌های دیدنی ارومیه

ارومیه یکی از مناطق تمدن ایران باستان است که قلعه‌های متعدد تاریخی، صدها تپه باستانی، آثار مکشوفه و سایر یادمان‌های تاریخی و دینی قدمت دیرینه این شهر را نشان می‌دهند از طرف دیگر این شهر همواره زیستگاه مجموعه‌ای از اقوام و فرهنگ‌های مختلف بوده است. همچنین وجود مساجد، کلیساها و ویرانه‌های آتشگاه‌ها گویای بخشی از تحولات دینی آن است. آثار تاریخی و دیدنی‌های بسیاری در شهر ارومیه وجود دارد که از مهم‌ ترین جاهای دیدنی ارومیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   سواحل دریاچه ارومیه
  •   چشمه‌ آب گرم زنبیل
  •   غارهای فرهاد
  •   قلعه بردوک
  •   بازار قدیمی ارومیه
  •   مسجد قدیمی جامع
  •   مسجد سردار
  •   عمارت چهار برج
  •   معابد زرتشتیان
  •   مسجد سردار

بلیط هواپیما تهران ارومیه

برای رزرو بلیط هواپیما ارومیه ، پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز (مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت و...) در تیک بان، نتایج حاصل را در تاریخ منتخب خود مشاهده می‌کنید و با اعمال فیلترینگ مناسب و مدنظر خود نتایج را کوتاه می‌کنید. با خرید بلیط هواپیما تهران ارومیه شما فقط ۱ ساعت و پانزده دقیقه با شهر زیبای ارومیه فاصله دارید.

در حال حاضر هواپیمایی‌ آسمان، هواپیمایی آتا، هواپیمایی ایران ایر و هواپیمایی قشم ایر در مسیر تهران ارومیه مشغول فعالیت هستند.

همچنین مسافران می‌توانند بلیط ارومیه تهران هواپیمایی ایران ایر، بلیط پرواز ارومیه تهران هواپیمایی آسمان، بلیط پرواز ارومیه تهران هواپیمایی آتا و بلیط پرواز ارومیه تهران هواپیمایی قشم ایر را از طریق سایت تیک بان با ارزانترین قیمت خریداری نمایند.

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارومیه

جستجوی بلیط هواپیما ارومیه

ابتدا از برنامه پروازهای ارومیه اطمینان حاصل کنید، برای این کار در قسمت پرواز داخلی، نوع بلیط (بلیط رفت و برگشت یا بلیط رفت) را انتخاب کنید و سپس سایر جزئیات مانند مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، کلاس پرواز، تعداد مسافران و... را مشخص کرده و در آخر بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک نمایید. در کمتر از چند ثانیه نتایج پرواز ارومیه برای شما نمایش داده می‌شود.

رزرو بلیط پروازهای ارومیه

پس از فشردن دکمه جستجو طبق اطلاعات مشخص شده، لیست بلیط‌ پروازهای ارومیه به صورت صعودی از ارزانترین پرواز نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات دقیق هر پرواز شامل ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، ساعت حرکت، مدت زمان پرواز، کلاس پروازی و قیمت بلیط را مشاهده نمایید؛ همچنین در قسمت «جزئیات بیشتر این پرواز» اطلاعات تکمیلی مانند قوانین بلیط و حمل بار، فرودگاه‌ها و نوع ایرلاین ارائه شده است. در نهایت با انتخاب دکمه رزرو و تأیید پرواز مورد نظر، به گام بعدی، یعنی ثبت مسافران منتقل می‌شوید.

فرودگاه‌های ارومیه

 در زمان رزرو و خرید بلیط ارومیه از تیک بان ، چنانچه فرودگاه مقصد برای شما مهم است می توانید آن را از لیست فرودگاههای ارومیه که در بخش فیلترها نمایش داده می شود انتخاب کنید تا فقط لیست پروازهای فرودگاه مورد نظر برای شما نمایش داده شود. فرودگاههای ارومیه عبارتند از :

بلیط ارزان ارومیه

دیگر لازم نیست نگران قیمت بلیط ارومیه باشید فقط کافیست اطلاعات لازم را براساس فیلترینگ موجود مشخص نمایید تا پیشنهاد لحظه‌ای ایرلاین‌های همکار تیک بان را مشاهده کنید.

نحوه رزرو بلیط هواپیما تیک بان

بلیط هواپیما را به صورت آنلاین می توان تهیه کرد. این کار صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در وقت و هزینه مسافران به ارمغان آورده است. در رزرو آنلاین بلیط هواپیما کاربر در نقاط مختلف و با در اختیار داشتن یک تلفن همراه متصل به اینترنت می تواند بلیط مورد نظر را رزرو نماید. پرداخت هزینه رزرو بلیط هواپیما به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب صورت می گیرد.

به منظور خرید آنلاین بلیط هواپیما می توان از روش ذکر شده استفاده کرد. نخست وارد سایت تیک بان شوید و از قسمت سربرگ گزینه بلیط هواپیما را کلیک کنید. سپس اطلاعات در خواستی را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل مبدا، مقصد و تاریخ می باشد. با پر کردن این قسمت وارد صفحه جدیدی می شوید که لیستی از انواع بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر شما نمایش داده می شود. با توجه به فیلترها در سمت راست صفحه نمایش، فیلترهایی شامل نرخ های لحظه ای، نرخ های ویژه، فرودگاه ها، ایرلاین ها، ساعت حرکت، ساعت فرود و قیمت وجود دارد. این فیلترها کاربران را برای جستجوی راحت تر در صفحه رزرو همراهی می نمایند.

پس از طی کردن مراحل خرید بلیط پروازهای داخلی و خارجی به طور صحیح، باید هزینه بلیط انتخابی به وسیله کارت بانکی عضو شتاب پرداخت شود. سایت تیک بان به عنوان یکی از معتبرترین سایت های خرید اینترنتی بلیط هواپیما، با گردآوری تیم پشتیبانی متخصص و کارآمد آماده ارائه خدمات 24 ساعته و آنلاین به مشتریان خطوط هوایی می باشد. خرید بلیط چارتر ارومیه و بلیط لحظه آخری ارومیه را با تیک بان انجام دهید.




:: برچسب‌ها: بلیط ارزان ارومیه , بلیط لحظه آخری ارومیه , بلیط هواپیما ارومیه , بلیط ارومیه , بلیط چارتر ارومیه , خرید بلیط ارومیه , قیمت بلیط ارومیه ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وب سایت من خوش امدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند