آشنایی با جزیره قشم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 434
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 352
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 352
:: بازدید ماه : 455
:: بازدید سال : 525
:: بازدید کلی : 1405
نویسنده : tikban
سه شنبه 18 شهريور 1399

جزیره قشم یکی از جزایر استان هرمزگان و بزرگترین جزیره خلیج فارس می باشد. این جزیره که در تنگه هرمز واقع شده است از گذشته های بسیار دور متعلق به کشور ایران بوده است. جزیره قشم از شمال با شهر بندر عباس، بندر خمیر و شهرستان لنگه، از شمال شرقی با جزیره هرمز، از شرق با جزیره لارک، از جنوب با جزیره هنگام، و از جنوب شرقی هم با تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی مرز مشترک آبی دارد.

شهر قشم در شرقی ترین نقطه این جزیره قرار گرفته است. با وجود آن که شهر قشم از نظر جغرافیایی در مرکز جزیره قرار ندارد، اما به علت موقعیت مهم، حیاتی و استراتژیک این جزیره از زمان بسیار دور مورد اهمیت بسیار بوده است. باید بدانید که عمده ترین سکونت گاه جزیره هم همین شهر قشم می باشد. همین که این شهر به عنوان منطقه آزاد تجاری – صنعتی برگزیده شده است، اهمیت آن را دو چندان کرده است. از جمله فعالیت های عمده ای که در این جزیره صورت می گیرد ماهیگیری و صیادی است. البته در سال های اخیر هم طبیعت بکر و دست نخورده این جزیره مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست هایی که با خرید بلیط هواپیما قشم راهی این جزیره شده اند، قرار گرفته است.

دیدنی های جزیره قشم

جزیره قشم به سبب موقعیت جغرافیایی خود در تمامی ایام سال میزبان گردشگرانی است که با خرید بلیط قشم ارزان به این جزیره می روند. جاذبه های گردشگری این جزیره شامل جاذبه ای فرهنگی، جاذبه های طبیعی و جاذبه های تجاری می باشد. یکی از جاذبه های طبیعی جزیره قشم غار نمک است که در نود کیلومتری شهر قشم واقع شده است. درون غار نمک بسیار تاریک است که برای وارد شدن به آن و دیدن استالاکتیت های بلورین نمک حتما باید از چراغ قوه های پرنور استفاده کرد. سقف این غار زیبای نمک را قندیل های بلورین پوشانده اند و مناظری منحصر به فرد را به وجود آورده اند. کوه ها و تندیس های قشم از دیگر مناظر دیدنی است که در هنگام سفر به این جزیره زیبا نباید از دیدن آن ها غافل شد.

این کوه های کم ارتفاع و شگفت انگیز، از تحولات دورانی و فروکش کردن آب و بیرون آمدن این کوه ها از درون دریا حکایت می کند. این کوه ها که شبیه به مجسمه های مختلف هستند را در سراسر این جزیره می توان مشاهده نمود.

اگر با خرید بلیط ارزان قشم به این شهر سفر کردید، باید بدانید که یکی از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی در جزیره قشم جنگل های حرا می باشد. جنگل های زیبایی که در درون دریا قرار دارند و با هر مدی که در دریا رخ می دهد تا گلوگاه در درون آب فرو می روند. پوست این درختان خاصیت تصفیه ای دارد، یعنی آب دریا را به خود جذب و نمک آن را دفع می کند. جنگل های حرا به دلیل مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاه امنی برای بسیاری از پرندگان می باشد. از دیگر جاهای دیدنی جزیره زیبای قشم می توان به انجیر معابد یا درخت سبز، حیات وحش دریایی، غار خربز (خربس)، جاده های تل آب یا طلا، سدهای ساسانی و هخامنشی، سد گوران، قلعه قشم، نیایشگاه ناهید و... اشاره کرد.

 

همچنین جزیره قشم به دلیل آن که یکی از مناطق آزاد تجاری کشور به حساب می آید دارای مراکز خرید بسیاری است که به سبب قیمت های مناسب اجناس، مسافران و گردشگران زیادی از آن جا خریدهای عمده انجام می دهند. از جمله مراکز خرید جزیره کیش می توان به بازار سنتی قشم، بازار ستاره، بازار بزرگ فردوسی، بازار پردیس، بازار خلیج فارس، بازار مرجان، مجتمع تجاری نخل زرین، بازار سیمرغ، بازار راه ابریشم اشاره کرد. با خرید بلیط قشم یا پرواز ارزان قشم می توان با دنیای جدیدی از مراکز تجاری آشنا شد.

هتل ها و مراکز اقامتی جزیره قشم

جزیره قشم دارای مراکز اقامتی مختلفی است تا مسافران و توریست هایی که از شهرها و کشورهای مختلف وارد این جزیره می شوند بتوانند در آن جا اقامت گزینند. از جمله بهترین هتل های این جزیره می توان به هتل بین المللی خلیج فارسی، هتل ساحلی خلیج فارس، هتل ارم قشم، هتل مارینا، هتل آرام، هتل آلاله، هتل سینگو و... اشاره کرد.

فرودگاه قشم

فرودگاه بین المللی جزیره قشم یکی از فرودگاه های کشور ایران است که در مرکز این جزیره قرار گرفته است. این فرودگاه تنها یک باند آسفالته به طول 4226 متر دارد که علاوه بر پروازهای داخلی به فرودگاه های مهم کشور ایران، به شهر دبی در کشور امارات هم پرواز دارد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما قشم

به طور کلی باید بدانید که آب و هوای جزیره قشم دارای رطوبت بسیار بالایی است و اختلاف دمای شب و روز هم در آن بسیار زیاد است. 10 تیر تا 10 شهریور گرم ترین روزهای جزیره کیش و دی و بهمن سردترین روزهای آن است. به همین دلیل هم باید بگوییم بهترین زمان خرید بلیط قشم فصل پاییز و زمستان و ایام تعطیلات نوروزی است.

 

بلیط ارزان هواپیما قشم

قطعا می دانید که قیمت بلیط قشم ارزان به عوامل مختلفی از جمله کلاس پروازی، ایرلاین مربوطه، زمان پرواز و بسیاری از چیزهای دیگر بستگی دارد. به همین جهت، بهتر است برای خرید بلیط ارزان قشم جستجوهای لازم را انجام داده و پس از بررسی های مختلف ارزان ترین بلیط هواپیما قشم را برای خود خریداری نمایید. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که همیشه مناسب ترین بلیط لزوما ارزان ترین آن نیست. لذا باید برای خرید بلیط ارزان قشم همه شرایط را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید نمایید. با بلیط لحظه آخری قشم و بلیط چارتر قشم یک قدم به خرید بلیط ارزان قشم نزدیک تر شوید.

تیک بان - سایت معتبر خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی ابتدا باید یکی از سایت ها یا اپلیکیشن های فروش بلیط را انتخاب نمایید. با استفاده از این مراجع اینترنتی به راحتی می توانید قیمت ها و امکانات بلیط های هواپیما را به صورت آنلاین و بدون اتلاف وقت مورد بررسی قرار دهید. خرید آنلاین بلیط هواپیما این شرایط را برای کاربران به وجود آورده که به تمامی ایرلاین های فعال در این زمینه دسترسی پیدا کنند و با توجه به برنامه پرواز، در چند ثانیه بلیط مورد نظر را تهیه نمایند. تیک بان به عنوان سایت معتبر خرید آنلاین بلیط هواپیما می تواند تمام انتظارات شما را از یک سایت اینترنتی رزرو بلیط هواپیما برآورده کند. با تیک بان بلیط هواپیما ارزان و به صرفه تهیه کنید.




:: برچسب‌ها: بلیط ارزان قشم , بلیط لحظه آخری قشم , بلیط هواپیما قشم , بلیط قشم , بلیط چارتر قشم , خرید بلیط قشم , قیمت بلیط قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وب سایت من خوش امدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند