سفر به شهر زیبایی ها
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 434
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 210
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 210
:: بازدید ماه : 313
:: بازدید سال : 383
:: بازدید کلی : 1263
نویسنده : tikban
سه شنبه 25 شهريور 1399

فرودگاه زابل فرودگاهی داخلی است که در شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان کشور ایران قرار دارد. این فرودگاه یک فرودگاه عمومی است که یک باند آسفالت دارد. فرودگاه زابل یکی از فرودگاه های خوب اما کوچک و توسعه نیافته ایران است. ایرلاین های ماهان و آسمان، از این فرودگاه پرواز هایی به تهران و مشهد دارند، که در ساعات مشخص شده این پروازها صورت می گیرد. یکی از مشکلات اصلی این فرودگاه وزش بادهای 120 روزه است که در صورت خشک بودن دریاچه هامون سبب برخاستن گرد و غبار فراوان، به هنگام توفان و وزش بادهای شدید می شود و در این گونه موارد، عملا نشست و برخاست از این فرودگاه را غیر ممکن می کند.


فرودگاه:
فرودگاه زابل
استان:
سیستان و بلوچستان
شهرستان:
زابل
کد یاتا:
ACZ
نوع فرودگاه:
داخلی
موقعیت از شهر:
شمال شرقی
فاصله از شهر:
8 کیلومتر


شرکت های هواپیمایی

مقاصد پروازی
تهران - مشهد
مسافرین ورودی
19,736 نفر
مسافرین خروجی
19,736 نفر
تلفن
05432224333
 
وب سایت
https://zabol.airport.ir/
ایمیل
zabol.info@airport.ir

برنامه پروازهای زابل

  • شنبه
  • یکشنبه
  • دوشنبه
  • سه شنبه
  • چهارشنبه
  • پنج شنبه
  • جمعه 

شهرشناسی زابل

زابل، یکی از شهرهای ایران در استان سیستان و بلوچستان است. این شهر با مساحت 344 کیلومترمربع در ضلع شمال شرقی استان سیستان و بلوچستان با مختصات جغرافیایی 31 درجه و 2 دقیقه عرض شمالی و 61 درجه و 39 دقیقه طول شرقی قرار گرفته است.شهرستان زابل از شمال به شهرستان نیمروز،از شرق به شهرستان هیرمند واز جنوب به شهرستان های هامون و زهک و از غرب به شهرستان هامون محدود می شود. فاصله مرکز شهرستان تا مرکز استان 207 کیلومتر است. مسافت شهرستان زابل تا تهران 1548 کیلومتر و ارتفاع از سطح دریا480 متر می باشد. زابل در قدیم سکستان یا سجستان (سیستان) و نیمروز نامیده می‌شد.

محلی که امروز زابل نامیده می‌شود در گذشته زمین‌هایی با تپه‌هایی از ماسه‌های روان و رسوبات دریایی بوده که قسمتی از آن در مسیر رودخانه هیرمند قرار داشته‌ است. با کم شدن آب رودخانه بر وسعت خشکی‌های اطراف آن افزوده شد. بعدها تاسیس پادگان نظامی بر اهمیت آن افزود. در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی بر طبق مصوبه هیات وزیران، آن آبادی را زابل نامیدند و در سال ۱۳۱۶ خورشیدی به مرکز سیستان تبدیل شد. آب و هوای زابل از نوع بیابانی و گرم و خشک با حداقل دما در دی ماه 7 درجه و حداکثر دما در تیر ماه بالای 45 درجه گزارش شده است .جریان باد در شهرستان در کلیه فصول برقرار است ، باد های 120 روزه حاصل توده های پر فشار غربی است که در فصل تابستان از جهت شمال شرق به جنوب شرق می وزد. حداکثر وزش این باد در تیر ماه به صد کیلو متر در ساعت نیز می رسد که در مسیر باعث جابجایی ریگ های روان می گردد و طوفان های شن ، تپه ماهور و ماسه بادی ها را شکل می دهد.

از غذاهای محلی زابل می توان به کشک زرد، اوجیزک، آبگوشت زابلی، شیرینی چنگال، تنورچه و دوغ برک اشاره کرد. صنایع دستی زابل نیز عبارتند از سوزن دوزی، خامه دوزی، پریوار دوزی، سیاه دوزی، سکه دوزی، حصیر بافی، دودنی بافی، پلاس بافی و سفالگری. قدم اول برای لذت بردن از این شهر تهیه بلیط هواپیما زابل است.


هتل های پیشنهادی:
کیفیت:
فاصله از فرودگاه:
تلفن:
آدرس:

  • هتل لاله نیمروز
  • 3 کیلومتر
  • 3222 0542091
  • زابل، بلوار ارتش

 

  • هتل آرام
  • 12 کیلومتر
  • 05422295500
  • زابل، ميدان رستم ، ورودي شهر، هتل آرام زابل


توصیه های گردشگری


1) قلعه رستم

قلعه رستم در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر زابل قرار دارد که در حال حاضر در اثر عوامل جوی به ویرانه‌ای تبدیل شده است. چهار برج و دروازه ورودی آن قابل مشاهده است. گفته می‌شود چهارصد تا پانصد سال پیش متروک شده باشد. در این قلعه تاکنون کاوش باستان‌شناسی علمی صورت نپذیرفته، اما تکه‌های سفال‌های لعابدار و بدون لعاب ریخته شده حکایت از تاریخ طولانی دارد.


2) شهر سوخته

شهر سوخته با قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال در ساحل رود هیرمند و دریاچه هامون ساخته شده است. مساحت کلی شهر ۲۸۰ هکتار است و به ناحیه مسکونی، ناحیه مرکزی، بخش صنعتی، قبرستان و بناهای یادبود تقسیم بندی شده است. بخش مسکونی این شهر ۸۰ هکتار است که مردم در آن زمان در این قسمت خانه های خود را ساخته و زندگی می کردند.

3) قلعه مچی

این قلعه و بناه‌های وابسته به آن در سه کیلومتری شرق حوضدار سیستان و ۶ کیلومتری شهر سوخته قرار دارد. این قلعه مقر و کاخ خاندان رئیسی، فرمانروایان جنوبی سیستان می‌باشد که از خشت و گل ساخته شده است. در این منطقه باقی مانده یک آسیاب بادی نیز وجود دارد که نمونه‌های آن در دوران اسلامی و در تمام نقاط سیستان وجود داشته است در جنوب غربی این قلعه و به فاصله ۳کیلومتری آن تعدادی تپه کوچک وجود دارد که سفال‌های کشف شده مربوط به دوران پیش از تاریخ است.

در این منطقه کتیبه‌ای از سال ۱۱۳۰ هجری قمری مربوط به میرجعفرخان کشف شده است و از آنجا که در سراسر منطقه نخلستان های فراوانی وجود داشت و مچ نیز به زبان محلی به معنی درخت خرما می باشد قلعه به این نام مشهور شده است.

بلیط لحظه آخری زابل

آژانس های هواپیمایی برای تکمیل نمودن ظرفیت هواپیمای خود بلیط ها را با تخفیفات ارائه می دهند. این آژانس ها با ارائه بلیط لحظه آخری خرید ارزان بلیط هواپیما را برای مسافرین فراهم می سازند. دو عامل تکمیل نشدن صندلی های هواپیما و نزدیک بودن به پرواز در بلیط لحظه آخری زابل تاثیرگذار خواهد بود. تیک بان یکی از معتبرترین سایت های ارائه دهنده بلیط لحظه آخری زابل می باشد. 

بلیط چارتر زابل

برخی از آژانس های مسافرتی تمامی بلیط های موجود در هواپیما را به صورت دربست خریداری کرده و با مرور زمان این بلیط ها را به فروش می رسانند. این آژانس ها با توجه به شرایط و نوع پرواز قیمت هایی را برای هر بلیط در نظر می گیرند. قیمت پرواز چارتر زابل در اکثر مواقع مقرون به صرفه تر از قیمت سیستمی آن است. با تیک بان رزرو بلیط چارتر زابل را با بهترین قیمت تجربه نمائید.

قیمت بلیط هواپیما زابل

عوامل بسیار زیادی همچون نوع بلیط، نوع کلاس پروازی و شرکت هواپیمایی و نوع هواپیما بر قیمت بلیط زابل تاثیرگذار خواهد بود. قیمت بلیط هواپیما زابل با توجه به عوامل ذکر شده متغیر می باشد. به طور کلی هر چه امکانات و خدمات ارائه شده در هواپیما بیشتر باشد، قیمت بلیط هواپیما نیز بیشتر خواهد بود. امکان جستجو بلیط های هواپیما زابل بر اساس قیمت در تیک بان فراهم شده است.

بلیط هواپیما ارزان زابل

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در قیمت بلیط ارزان زابل، نوع کلاس پروازی می باشد. هر چه امکانات پرواز محدودتر باشد، بلیط هواپیما ارزان تر خواهد بود. استفاده از بلیط های چارتر و بلیط های لحظه آخری نیز هزینه کمتری را برای مسافر در بر خواهد داشت. بلیط هواپیما زابل را با نازل ترین قیمت در تیک بان خریداری نمائید.




:: برچسب‌ها: بلیط ارزان زابل , بلیط لحظه آخری زابل , بلیط هواپیما زابل , بلیط زابل , بلیط چارتر زابل , خرید بلیط زابل , قیمت بلیط زابل ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وب سایت من خوش امدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند