رزرو بلیط اراک در بهترین زمان
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 434
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 125
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 125
:: بازدید ماه : 228
:: بازدید سال : 298
:: بازدید کلی : 1178
نویسنده : tikban
یک شنبه 6 مهر 1399

مشخصات فرودگاه اراک و جزئیات پروازی آن

فرودگاه اراک در ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر اراک واقع شده است. در سال 1366 کار مطالعاتی احداث این فرودگاه از طریق استان مرکزی و با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، در شمال شرقی شهرستان اراک و در قسمت کویر میقان، همجوار با اکوتوریسم دریاچه نمک میقان؛ در اراضی به وسعت 470 هکتار آغاز گردید و در شهریور 1378 با اتمام کار عملیات احداث ساختمان های اداری و جانبی و باند پروازی توسط ریاست جمهوری وقت افتتاح شد.

لیکن با توجه به مشکلات موجود، تا اسفند ماه سال 1384 بجز پروازهای اختصاصی و VIP ؛ هواپیماهای آموزشی و سمپاشی از این سرمایه گذاری بیش از 7 میلیارد تومانی، بهره برداری چندانی نشده بود. برای استفاده از این فرودگاه قدم اول خرید بلیط اراک است.

فرودگاه

  • فرودگاه اراک

استان

  • مرکزی

شهرستان

  • اراک

کد یاتا

  • AJK

نوع فرودگاه

  • داخلی

موقعیت از شهر

  • شمال شرقی

فاصله از شهر

  • 16 کیلومتر

شرکت های هواپیمایی

  • مقاصد پروازی

مسافرین ورودی

  • 7,252 نفر

مسافرین خروجی

  • 7,252 نفر

تلفن

  • 08633680029

فکس

  • 08633689002

وب سایت

ایمیل

  • arak.info@airport.ir

اراک را بشناسید

شهر اراک، مرکز استان مرکزی است. این شهر در ارتفاع ۱۷۰۸ متری از سطح دریا واقع شده است و مساحت آن چیزی در حدود ۷۱۷۸/۹۸ کیلومترمربع است؛ که 4/42 درصد کل مساحت استان را شامل می‌شود. شهرستان اراک در جنوب غربی استان تهران قرار گرفته است. کم ارتفاع‌ ترین نقطه استان، دشت ساوه با ارتفاع کمتر از ۱۲۰۰ متر و بلندترین نقطه استان، قله شهباز (از رشته کوه‌های راسوند) در جنوب غربی با ارتفاع ۳۳۸۸ متر از سطح دریا است. با توجه به توپوگرافی استان در حدود ۷۵ درصد مساحت مساحت استان را کوهستان‌ها و ۲۵ درصد آن را دشت‌ها تشکیل می‌دهند. این شهر از شمال به شهرستان ساوه، از شمال غربی به همدان و از غرب به شهرستان ملایر، خمین و الیگودرز و از شرق به محلات و از شمال شرقی به تفرش و آشتیان محدود است.

شهرستان اراک دارای ۷ شهرستان تابعه است که در کل 3/56 درصد از جمعیت شهری استان را به خود اختصاص داده که از این نظر، پرجمعیت‌ ترین شهرستان استان نیز محسوب می‌شود. در دوران قدیم شهر اراک عراق نام داشت که در زمان تسلط اعراب بر ایران، عراق عجم نامیده می‌شد. این شهر در آن دوران شامل بسیاری از استان‌های هم‌جوار امروزی می‌شد. در سال ۱۳۲۶ استان مرکزی (به مرکزیت تهران) پهنه وسیعی از مرکز کشور، از جمله شهرهای تهران، قزوین، ساوه، قم، دماوند و محلات بود، تا آن که در سال ۱۳۳۹ شهرهای اراک و کاشان به این استان اضافه شدند و سرانجام در سال ۱۳۵۶ با انتقال مرکز استان از تهران به اراک، نام مرکزی بر روی استان باقی ماند و خود را به طور کامل از تهران جدا کرد.

استان مرکزی حدوداً در مرکز ایران قرار دارد و با مساحتی معادل ۲۹٬۵۳۰ کیلومترمربع حدود ۱ درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

قیمت بلیط هواپیما اراک

عواملی نظیر نوع بلیط، ساعت پرواز، نوع کلاس پروازی، نوع هواپیما و شرکت هواپیمایی بر قیمت بلیط اراک تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به عوامل بیان شده قیمت هواپیما اراک متغیر است. هر چه امکانات و خدماتی که شرکت های هواپیمایی ارائه می دهند، لوکس تر و بیشتر باشد، قیمت بلیط هواپیما اراک بالاتر خواهد بود.

بلیط هواپیما ارزان اراک

هر عواملی که می تواند بر قیمت بلیط اراک موثر باشد، می تواند ما را در تهیه بلیط ارزان اراک یاری نماید. سایت تیک بان فیلترهایی را براساس قیمت، ساعت پرواز، کلاس پروازی، نوع هواپیما و شرکت های هواپیمایی طراحی کرده است که می تواند کمک بزرگی در تهیه بلیط هواپیما اراک به متقاضیان انجام دهد. بلیط هواپیما اراک را با بهترین قیمت در تیک بان خریداری نمائید.

 

از غذاهای سنتی شهر اراک می توان آبگوشت دو دار یا دوگوله دو دار، آش ترخینه دوغ با شکمبه، آش جو (جودو) با شکمبه، آش خیار، کله جوش یا دوغ گرمه، آش اشکنه ( اوگرمه)، کباب ته تالی، پَتله پلو،رشته پلو نام برد.سوغات شهر ارک که می توان به آنها اشاره کرد نان فتیر، گوش فیل، جوزغند، کشمش، شیره انگور، ترخینه شیره، کف لمه، حلوا ارده محلات و عسل خمین می باشد.

بلیط چارتر اراک

برخی از آژانس های مسافرتی تمامی بلیط های موجود یا تعداد خاصی از بلیط هواپیما اراک را به صورت دربست اجاره می کنند و با گذشت زمان بلیط های مورد نظر را طبق هزینه های در نظر گرفته شده عرضه می کنند. قیمت بلیط چارتر اراک در بیشتر مواقع ارزان تر از بلیط سیستمی می باشد. با سایت تیک بان خرید بلیط چارتر اراک را با نازلترین قیمت تجربه کنید.

 




:: برچسب‌ها: بلیط ارزان اراک , بلیط لحظه آخری اراک , بلیط هواپیما اراک , بلیط اراک , بلیط چارتر اراک , خرید بلیط اراک , قیمت بلیط اراک ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وب سایت من خوش امدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند