سفر به بم با خرید بلیط هواپیما
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 434
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 114
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 114
:: بازدید ماه : 217
:: بازدید سال : 287
:: بازدید کلی : 1167
نویسنده : tikban
دو شنبه 7 مهر 1399

بم؛ شهری در کرمان که توسط ارگ قدیمی بم احاطه شده است. در واقع شهرت شهر بم به دلیل وجود ارگ باستانی آن است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. البته در زلزله بم که در دی ماه 1382 اتفاق افتاد و در پی آن بسیاری از مردم بم کشته و مجروح شدند، ارگ بم نیز از این حادثه مصون نماند و بخش اعظمی از این بنای خشتی ویران شد.

شهر بم در دوره ساسانیان بنا شد و قسمت عمده این شهر در دوره صفویه ساخته شد و توسعه پیدا کرد. بناهای این شهر از خشت، گل رس و کاه ساخته شدند. اگر چه شهر بم در ناحیه بیابانی و گرم و خشک واقع شده، اما آب‌های زیرزمینی باعث رشد مناسب گیاهان از جمله خرما و میوه‌ها در این شهر می‌شوند.

شهر بم با دیوارهای مستحکم ارگ بم، مرکز تجاری مهمی در جاده ابریشم میان آسیا و اروپا بوده است. جمعیت آن بین 9000 تا 13000 نفر بوده، و 38 برج با دیوارهای مستحکم و آتشکده‌ای زرتشتی در آن وجود داشته است. قبل از زلزله بم خانه‌های کاه‌گلی، مدارس، مساجد و حمام‌های قدیمی این شهر قرن‌ها پابرجا بودند. جمعیت شهر بم در قرن 18 و حدود 150 سال پیش، با حمله افغان‌ها کاهش پیدا کرد و بسیاری از ساکنین آن، این شهر را ترک کردند. تا اینکه در دهه 1950 دوباره بازسازی شد. بازسازی شهر بم فقط محدود به ساختمان‌های قدیمی شهر نشد بلکه شهر جدیدی نیز اطراف بناهای قدیمی ساخته شد.

آب و هوایی مناسب و دلنشین را با خرید بلیط هواپیما بم تجربه کنید!

بم آب و هوای گرم بیابانی دارد. تابستان‌های این شهر طولانی و داغ و زمستان‌های آن کوتاه و معتدل است. میزان بارندگی در شهر بم کم و بیشتر به صورت باران است، به طوریکه میانگین بارش سالیانه در این شهر حدود 60 میلیمتر است. همچنین میزان متوسط دمای سالانه در این شهر 24.9 درجه سانتیگراد است.

جاهای دیدنی بم

قدمت ارگ بم که مشهورترین بنای ساخته شده در این شهر است و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است به طور دقیق مشخص نیست. عده‌‌ای ساخت این بنا را مربوط به دوره هخامنشی و حتی پیش از آن می‌دانند اما تاریخ شهر بم و سکونت مردم در این شهر احتمالا به زمان ساسانیان برمی‌گردد و به همین دلیل برخی از بناهای باستانی این شهر قبل از قرن 12 ساخته شده‌اند. اما بسیاری از بناهای این شهر مربوط به دوران صفویه هستند. به دلیل قدمت شهر بم علاوه بر ارگ بم بسیاری مکان‌های دیدنی دیگری نیز در بم وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  •   تل آتشین دارستان
  •   منطقه حفاظت شده کوه شیر
  •   تپه‌های تاریخی بیدرون
  •   مسجد وكيل
  •   آبشار باغ چمک
  •   قیصریه زرتشتیان
  •   قلعه دختر
  •   روستای طاغوک

بلیط هواپیما تهران بم

برای رزرو بلیط هواپیما بم، پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز (مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت و...) در تیک بان، نتایج حاصل را در تاریخ منتخب خود مشاهده می‌کنید و با اعمال فیلترینگ مناسب و مدنظر خود نتایج را کوتاه می‌کنید. با خرید بلیط بم شما فقط ۱ ساعت و پنجاه دقیقه با شهر تاریخی و زیبای بم فاصله دارید.

همچنین مسافران می توانند بلیط پرواز بم تهران هواپیمایی ماهان را از طریق سایت تیک بان با ارزان‌ترین قیمت خریداری نمایند.

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما بم

  جستجوی بلیط هواپیما بم

ابتدا از برنامه پروازهای بم اطمینان حاصل کنید، برای اینکار در قسمت پرواز داخلی، نوع بلیط (بلیط رفت و برگشت یا بلیط رفت) را انتخاب کنید و سپس سایر جزئیات مانند مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، کلاس پرواز، تعداد مسافران و... را مشخص کرده و در آخر بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک نمایید. در کمتر از چند ثانیه نتایج پرواز بم برای شما نمایش داده می‌شود.

  بلیط ارزان بم

از اساسی‌ترین خدمات تیک بان در راستای تسهیل سفری خوش و خاطره‌انگیز، گارانتی ارزان‌ترین قیمت بلیط بم است پس دیگر لازم نیست نگران قیمت بلیط باشید فقط کافیست اطلاعات لازم را براساس فیلترینگ موجود مشخص نمایید تا پیشنهاد لحظه‌ای ایرلاین‌های همکار تیک بان را مشاهده کنید. بلیط ارزان بم را از تیک بان بخواهید.

  بلیط چارتر بم

شما با درج اطلاعات مبدا و مقصد از طریق مشاهده نتایج جستجو در قسمت فیلترینگ‌، می توانید ایرلاین‌های چارتر و سیستمی را به تفکیک مشاهده کرده و از قیمت‌های ویژه تیک بان بلیط چارتر بم خریداری کنید.




:: برچسب‌ها: بلیط ارزان بم , بلیط لحظه آخری بم , بلیط هواپیما بم , بلیط بم , بلیط چارتر بم , خرید بلیط بم , قیمت بلیط بم ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وب سایت من خوش امدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند